Σικελία: Eντοπίστηκε η τελευταία σορός – Ερευνα για «ανθρωποκτονία εξ αμελείας»

Σικελία: Eντοπίστηκε η τελευταία σορός – Ερευνα για «ανθρωποκτονία εξ αμελείας»

Οι ιταλικές αρχές ξεκίνησαν έρευνα για «ανθρωποκτονία εξ αμελείας» για τη βύθιση του Bayesian - Οι νεκροψίες και η ανέλκυση του σκάφους θα ρίξουν περισσότερο φως στις συνθήκες του ναυαγίου.

3' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εντοπίστηκε η σορός του έκτου αγνοουμένου του σκάφους Bayesian, που βυθίστηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας ανοιχτά του Παλέρμο, εν μέσω σφοδρής κακοκαιρίας, σύμφωνα με το Reuters που επικαλείται πηγή με γνώση της υπόθεσης. 

Σύμφωνα με τις τοπικές αρχές, αν και δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως, πρόκειται για τη 18χρονη Χάνα, κόρη του Βρετανού επιχειρηματία Μάικ Λιντς, που ήταν και η τελευταία αγνοούμενη του ναυαγίου. Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Adnkronos, βρέθηκε στο εσωτερικό του γιοτ.

Οι σοροί των άλλων πέντε αγνοουμένων ανασύρθηκαν την Τετάρτη και χθες, Πέμπτη, από το εσωτερικό του γιοτ. Το πτώμα του μέλους του πληρώματος, του σεφ που εργαζόταν στο γιοτ, του Ρεκάλντο Τόμας, βρέθηκε στην θάλασσα κοντά στον τόπο του ναυαγίου.

Η επίσημη αναγνώριση των νεκρών και οι νεκροψίες θα ξεκινήσουν μετά την μεταφορά και του τελευταίου θύματος στο νοσοκομείο.

Ερευνα για «ανθρωποκτονία εξ αμελείας»

Λίγο νωρίτερα, οι ιταλικές αρχές γνωστοποίησαν πως ξεκίνησαν έρευνα για ανθρωποκτονία από αμέλεια μετά τη βύθιση του σούπερ γιοτ. 

Η εισαγγελία του Τέρμινι Ιμερέσε, με επικεφαλής τον Αμπρότζιο Καρτόσιο, διερευνά τις συνθήκες του ναυαγίου για τα πιθανά αδικήματα της ανθρωποκτονίας, του τραυματισμού, του ναυαγίου και της «καταστροφής» κατά αγνώστων, δήλωσε στους Times πηγή προσκείμενη στην έρευνα.

Οι ερευνητές εξετάζουν το οπτικό και το φωτογραφικό υλικό που κατέγραψαν κάτοικοι του Πορτιτσέλο τη νύχτα της κακοκαιρίας κοντά στο σημείο του ναυαγίου, καθώς και βίντεο από τις κάμερες ασφαλείας του σκάφους . 

Ο 51χρονος πλοίαρχος του γιοτ, ο Τζέιμς Κάτφιλντ, τα οκτώ μέλη του πληρώματος και οι επιβάτες που επέζησαν βρέθηκαν ενώπιον του ανακριτή, αλλά δεν έχουν κάνει δημόσιες δηλώσεις. Οι εισαγγελικές αρχές θα δώσουν συνέντευξη Τύπου αύριο.

Ασαφείς οι συνθήκες βύθισης 

Χθες, ο Τζιοβάνι Κονσταντίνο (Giovanni Costantino), ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας The Italian sea group, στην οποία ανήκουν τα περιουσιακά στοιχεία της Perini navi του Viareggiο, κατασκευάστριας εταιρείας του «Bayesian», έκανε λόγο για «πρακτικά αβύθιστο» σκάφος, υποστηρίζοντας πως «μια σειρά λαθών» οδήγησε στο ναυάγιο. 

Σε αντίθεση με τους επιζώντες του ναυαγίου, που υποστηρίζουν πως το σκάφος βυθίστηκε αστραπιαία, σε διάστημα λίγων λεπτών από τη στιγμή που ενέσκηψε η καταιγίδα, ο Κονσταντίνο αντιτείνει πως το πλήρωμα είχε χρόνο να αποτρέψει την τραγωδία. 

Ο ίδιος υποστήριξε πως οι καταπακτές του σκάφους πιθανώς είχαν μείνει ανοιχτές κατά τη διάρκεια του υδροστρόβιλου, με αποτέλεσμα το σκάφος να βάλει νερά και να χάσει την ευστάθειά του. 

Σικελία:  Eντοπίστηκε η τελευταία σορός – Ερευνα για «ανθρωποκτονία εξ αμελείας»-1
Το Βayesian, μήκους 56 μέτρων, λίγες ημέρες πριν από τη βύθισή του, στη Σάντα Φλάβια της Ιταλίας – Φωτ.: Baia Santa Nicolicchia/Fabio La Bianca/via REUTERS

«Αυτό που λέω είναι πως έγιναν λάθη. Μεταξύ της άφιξης μιας θύελλας και της εισροής νερού υπάρχει ένα χάσμα. Επρεπε να γίνει μια σειρά από πράγματα για να αποφευχθεί αυτή η κατάσταση. Εγώ ως καπετάνιος του πλοίου θα είχα μετακινηθεί, αλλά, ακόμη και αν για κάποιο λόγο έπρεπε να μείνω εκεί, θα είχα διαχειριστεί αυτές τις καιρικές συνθήκες που, ας το παραδεχτούμε, δεν ήταν και τόσο τρελές. Από την άλλη, ο κυβερνήτης του Sir Robert, δίπλα του, διαχειρίστηκε τα πάντα χωρίς κανένα πρόβλημα», τόνισε χθες ο Κονσταντίνο σε συνέντευξή του στην Corriere della Sera. 

«Κοιτάξτε, ένα πλοίο της Perini άντεξε τον τυφώνα “Κατρίνα”, κατηγορίας 5. Δεν μπορεί να αντέξει έναν υδροστρόβιλο εδώ; Είναι καλή πρακτική όταν το πλοίο είναι αγκυροβολημένο να υπάρχει ένας φρουρός στη γέφυρα. Αν ήταν εκεί, θα μπορούσε να είχε δει την καταιγίδα να έρχεται. Αντ’ αυτού, το σκάφος πήρε το νερό, με τους επισκέπτες να βρίσκονται ακόμη στις καμπίνες τους. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν μια γωνία 40 μοιρών και όσοι βρίσκονταν στην καμπίνα βρέθηκαν με την πόρτα ανοιχτή: μπορείτε να φανταστείτε έναν άνδρα 60-70 ετών να σκαρφαλώνει έξω; Βρέθηκαν σε μια παγίδα, οι καημένοι κατέληξαν σαν ποντίκια», κατέληξε ο ίδιος.

Η ανέλκυση θα ρίξει φως στις συνθήκες του ναυαγίου

Η ανέλκυση του Bayesian, που βρίσκεται πεσμένο στην δεξιά του πλευρά ανέπαφο στον βυθό, μπορεί να βοηθήσει στην έρευνα ώστε να διαπιστωθεί τι συνέβη, αλλά η επιχείρηση θα είναι πολύπλοκη και δαπανηρή.

Ο Νικ Σλόουν, ο νοτιοαφρικανός μηχανικός που ηγήθηκε της επιχείρησης ανέλκυσης του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia που ναυάγησε το 2012, δήλωσε στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης ότι η επιχείρηση μπορεί να κοστίσει μέχρι και 15 εκατομμύρια ευρώ.

Δήλωσε στην La Repubblica ότι η ανέλκυση του γιοτ θα χρειασθεί έξι έως οκτώ εβδομάδες, μαζί με τις προπαρασκευαστικές εργασίες, και θα πρέπει να πραγματοποιηθεί στα μέσα του Οκτωβρίου, χωρίς να εξηγήσει τους λόγους.

Η ανέλκυση του γιοτ πρέπει να γίνει «πολύ, πολύ αργά» και μπορεί να διαρκέσει μερικές μέρες, είπε.

Πηγή: The Times, Reuters, ΑΠΕ

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT