Newsroom
20.09.2024 • 17:03
Eρευνα – Ανάλυση: καθ. Γιάννης Μανιάτης
Με τη συνεργασία των μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών: Ι. Βούλγαρη , Α. Μανώλη, Α. Παζιώνης
Παγκοσμίως, ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν είναι τύπου SUV. Δεδομένου ότι ζυγίζουν 200-300 kg περισσότερο από ένα αυτοκίνητο μεσαίου μεγέθους, εκπέμπουν περίπου 20% περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα. Κατά τη διάρκεια του 2022 και του 2023, πάνω από το 1/4 της συνολικής ετήσιας αύξησης στη ζήτηση πετρελαίου σχετιζόταν άμεσα με τα SUVs. Είναι τόσο μεγάλοι ρυπαντές, που αν ήταν χώρα, θα ήταν η πέμπτη μεγαλύτερη σε ρύπους υπερβαίνοντας χώρες όπως η Ιαπωνία, η Γερμανία, η Κορέα και ο Καναδάς.
Στο «κενό» οι προσπάθειες για τον άνθρακα
Παρά τις προσπάθειες για μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων και ιδιαίτερα του άνθρακα, δυστυχώς, για το 2023, η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα ξεπέρασε τα 164 exajoules για πρώτη φορά (+1,6% σε σύγκριση με το 2022). Η Κίνα είναι μακράν ο μεγαλύτερος καταναλωτής (56% της παγκόσμιας κατανάλωσης – 91,94 exajoules). Ακολουθεί η Ινδία, που την ίδια χρονιά, ξεπέρασε το άθροισμα της κατανάλωσης Ευρώπης και Β. Αμερικής (συνολικά 21,98 EJ). Ευρώπη και Β. Αμερική ακολουθούν πτωτική πορεία στην κατανάλωση άνθρακα (9 EJ – χαμηλότερο επίπεδο από το 1965).