«Ρωγμές» στην παντοδυναμία της Google

Το μερίδιο της Google στην αμερικανική αγορά διαφημίσεων στην αναζήτηση αναμένεται να πέσει το 2025 κάτω από το 50%

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Google έχει καταφέρει αυτό που κάθε επιχείρηση ονειρεύεται αλλά ελάχιστες πετυχαίνουν: να κάνει το όνομά της συνώνυμο με το προϊόν της, αφού η λέξη «γκουγκλάρω» έχει καθιερωθεί για την αναζήτηση στο ίντερνετ. Και όμως, η κυριαρχία της Google σε αυτή την αγορά των 300 δισ. δολαρίων αρχίζει να απειλείται.

Για χρόνια, ο γίγαντας της τεχνολογίας έμοιαζε ανίκητος στην αγορά των διαφημίσεων όσον αφορά την αναζήτηση στο διαδίκτυο, αλλά τώρα, ανταγωνιστές αρχίζουν να «ροκανίζουν» την παντοδυναμία του. Η άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης και τα βίντεο στα social media απειλούν να μεταμορφώσουν μια αγορά πάνω στην οποία η Google έχτισε τα θεμέλια της ύπαρξής της.

Το TikTok, η πλατφόρμα των σύντομων βίντεο που γίνεται όλο και πιο δημοφιλής, άρχισε πρόσφατα να επιτρέπει στα brands να «σερβίρουν» στους χρήστες διαφημίσεις με βάση τις αναζητήσεις που έχουν κάνει. Πρόκειται για μια απευθείας απειλή για τη βασική δραστηριότητα της Google. Αλλά και η Amazon έχει καταφέρει αυτό στο οποίο στοχεύουν όλες οι εταιρείες τεχνολογίας: Πέτυχε να χτίσει μια συνήθεια, με αποτέλεσμα πολλοί καταναλωτές να ξεκινούν την αναζήτησή τους για κάποιο προϊόν που θέλουν να αγοράσουν απευθείας στην πλατφόρμα της εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου και όχι στο Google.

Το αποτέλεσμα είναι ότι για πρώτη φορά εδώ και πάνω από μία δεκαετία, το μερίδιο της Google στην αμερικανική αγορά διαφημίσεων στην αναζήτηση αναμένεται να πέσει το 2025 κάτω από το 50%. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer, η Google θα παραμείνει, ωστόσο, ο μεγαλύτερος παίκτης της αγοράς, ελέγχοντας το 48% των διαφημιστικών εσόδων στην αμερικανική αναζήτηση. Αλλά η Amazon εμφανίζει υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, θα ελέγχει σχεδόν το ένα τέταρτο της διαφημιστικής αγοράς στην αναζήτηση του χρόνου και θα ανεβάσει το ποσοστό της στο 27% το 2026.

Πρόκειται επίσης για μια αγορά που αλλάζει και προσελκύει και νέους παίκτες, ειδικά με την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης. Η Perplexity, μια startup αναζήτησης που δίνει αποτελέσματα με τη βοήθεια του AI και έχει τη στήριξη του Jeff Bezos, σχεδιάζει να βάλει διαφημίσεις στις απαντήσεις της αυτό τον μήνα.

Ασφαλώς, η Google παραμένει μια πανίσχυρη εταιρεία. Με κεφαλαιοποίηση 2,1 τρισ. δολαρίων, είναι η τέταρτη πιο πολύτιμη εισηγμένη επιχείρηση του πλανήτη, μετά την Apple, τη Microsoft και την Nvidia. Αυτό σημαίνει ότι έχει στη διάθεσή της άπλετους πόρους για να αντικρούσει τον ανταγωνισμό.

«Για πρώτη φορά εδώ και περίπου 15 χρόνια, θα έχουμε βιώσιμες εναλλακτικές της Google», λέει στη Wall Street Journal ο Nii Ahene, βετεράνος της ψηφιακής διαφήμισης. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα αρχίσουμε να χρησιμοποιούμε το Bing ή το Yahoo για την αναζήτηση, τονίζει το CNN. «Αυτό δεν είναι το τέλος της Google ή οτιδήποτε κοντινό σε αυτό», σημειώνει.

Πηγή: MoneyReview

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT