Κομισιόν: Ολοκληρώθηκε το πρώτο «τεστ» για τους επιτρόπους – Η απάντηση Τζιτζικώστα

Κομισιόν: Ολοκληρώθηκε το πρώτο «τεστ» για τους επιτρόπους – Η απάντηση Τζιτζικώστα

Στην πλειοψηφία τους οι ορισθέντες επίτροποι επιβεβαιώνουν τη δέσμευσή τους να προχωρήσουν στη βάση των πολιτικών κατευθύνσεων της προέδρου της Κομισιόν

2' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το πρώτο «τεστ» για τους ορισθέντες επιτρόπους από την πρόεδρο της Κομισιόν ολοκληρώθηκε με την αποστολή των γραπτών απαντήσεών τους στις αρμόδιες επιτροπές του Ευρωκοινοβουλίου, όπου θα κληθούν σε λίγες μέρες σε ακροάσεις έγκρισης, προκειμένου να διαπιστωθεί η καταλληλότητά τους για τα χαρτοφυλάκια που προτείνεται να αναλάβουν.

Στην πλειοψηφία τους οι ορισθέντες επίτροποι –καθοδηγούμενοι από τους επικεφαλής των γραφείων τους– επιβεβαιώνουν τη δέσμευσή τους να προχωρήσουν στη βάση των πολιτικών κατευθύνσεων της προέδρου της Κομισιόν, καθώς και στις σχετικές υποχρεώσεις τους έναντι των επιστολών ανάθεσης των αρμοδιοτήτων τους, να σεβαστούν τις ευρωπαϊκές αξίες και να έχουν αγαστή συνεργασία με το Ευρωκοινοβούλιο.

Επί της ουσίας, με τις γραπτές τους απαντήσεις οι ορισθέντες επίτροποι εκφράζουν το πρόγραμμα και όραμά τους στο πλαίσιο του χαρτοφυλακίου τους.

Ενόψει των ακροάσεων που ξεκινούν στις 4 Νοεμβρίου, το Ευρωκοινοβούλιο δημοσίευσε χθες λίγο πριν από τα μεσάνυχτα τις γραπτές απαντήσεις όλων των ορισθέντων επιτρόπων.

«Ισότητα» φύλων στις μεταφορές & διάλογος με νέους

Να διαδραματίσουν κεντρικό ρόλο οι μεταφορές και ο τουρισμός στο εγχείρημα της προέδρου της Κομισιόν για «βιώσιμη ευημερία» της Ευρώπης ως μέρος της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης θα επιδιώξει ο Απόστολος Τζιτζικώστας, που έχει ορισθεί επίτροπος για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό.

Αναφέρει ότι θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να γίνουν οι μεταφορές και ο τουρισμός «πιο ανταγωνιστικοί, πιο βιώσιμοι και πιο ανθεκτικοί», ενώ στόχος είναι και η ολοκλήρωση της εφαρμογής της στρατηγικής για τη «βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα», καθώς και την ευρωπαϊκή ατζέντα (2030) για τον τουρισμό. Σκοπός άλλωστε είναι –όπως περιγράφει– να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των δύο αυτών κρίσιμων τομέων.

Μια ενδιαφέρουσα πρόταση αφορά τη διασφάλιση της «ισότητας» στην πολιτική των μεταφορών ιδιαίτερα σε σχέση «με το φύλο και την ηλικία», ώστε να αντιμετωπιστούν, όπως τονίζει, οι «προκλήσεις» του τομέα των μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των «ελλείψεων προσωπικού και της ανάγκης για αναβάθμιση και ανανέωση των δεξιοτήτων των εργαζομένων».

Στο πλαίσιο αυτό, ο Απόστολος Τζιτζικώστας εμφανίζεται έτοιμος να υποστηρίξει την «πλατφόρμα» αλλαγής της Ε.Ε. για περισσότερη συμμετοχή των γυναικών στον τομέα αυτόν [“Women in Transport – EU Platform for Change”], ενώ εντός των πρώτων 100 ημερών της εντολής του –εάν εγκριθεί επίτροπος– θα είναι η διοργάνωση «διαλόγου» με νέους για να κατανοήσει καλύτερα τις προσδοκίες και ανησυχίες τους σε σχέση με τις θέσεις εργασίας στον τομέα των μεταφορών.

Σιδηροδρομικές γραμμές «υψηλής ταχύτητας»

Φιλοδοξεί εξάλλου και θα θέσει ως «προτεραιότητα» τη σύνδεση των πρωτευουσών της Ε.Ε. και μεγάλες πόλεις με σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας μέσω της αποτελεσματικής εφαρμογής της ευρωπαϊκής πολιτικής (ΤΕΝ-Τ) και συγχρόνως να αντιμετωπίσει τα πολυάριθμα εναπομείναντα «εμπόδια» για την καλύτερη συνδεσιμότητα όλων των ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών υπηρεσιών όπως: η έλλειψη διαλειτουργικότητας, η σηματοδότηση και η επαρκής ανάπτυξη άλλων ψηφιακών τεχνολογιών.

Παράλληλα, ο Απόστολος Τζιτζικώστας αναφέρει ότι σκοπεύει να αναλάβει πρωτοβουλία σχετικά με την έκδοση εισιτηρίων στο πλαίσιο «ενιαίου κανονισμού για ψηφιακές κρατήσεις και έκδοση εισιτηρίων» έως το τέλος του 2025.

Παραδεχόμενος την ανάγκη «μετασχηματισμού» του τομέα Μεταφορών της Ε.Ε. σε ένα κλιματικά ουδέτερο μέλλον, πρόκειται να επικεντρωθεί –ανάμεσα σε άλλα– στην ταχεία ανάπτυξη οχημάτων μηδενικών εκπομπών, στην εξασφάλιση βιώσιμων καυσίμων και τεχνολογιών μεταφορών, που θα είναι «διαθέσιμα και προσιτά» και στην αύξηση της μεταφορικής δραστηριότητας μέσω «πιο βιώσιμων τρόπων». Θεωρεί ότι όλα τα παραπάνω θα αποτελέσουν οικονομική «ευκαιρία» για την Ευρώπη.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT