ΗΠΑ: «Οχι άλλο!» – Οι ψηφοφόροι στις αμφίρροπες πολιτείες δεν αντέχουν το κύμα πολιτικών διαφημίσεων

ΗΠΑ: «Οχι άλλο!» – Οι ψηφοφόροι στις αμφίρροπες πολιτείες δεν αντέχουν το κύμα πολιτικών διαφημίσεων

3' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Μπλινγκ μπλινγκ!» Αλλο ένα γραπτό μήνυμα πολιτικού περιεχομένου έφτασε στο κινητό της Λίμπι Μπρόουερ. Η 42χρονη σύμβουλος επιχειρήσεων που ζει στο Μίσιγκαν, μία από τις πολιτείες-πεδία μάχης για τις προεδρικές εκλογές της 5ης Νοεμβρίου στις ΗΠΑ έχει βαρεθεί τον κατακλυσμό διαφημίσεων, στον βαθμό που μόλις αποφάσισε να πληρώνει 14 δολάρια τον μήνα συνδρομή στο YouTube για να το παρακολουθεί χωρίς διαφημιστικές διακοπές.

«Πιστεύω ότι είναι πραγματικά πολύ αγενές να στέλνεις ανεπιθύμητα μηνύματα», είπε η κα Μπράουερ στο Reuters. Η κάτοικος του Τράβερς Σίτι σχεδιάζει να ψηφίσει τον Ρεπουμπλικάνο Ντόναλντ Τραμπ και είναι ανάμεσα στους πάνω από 60 εκατομμύρια Αμερικανούς που ζουν σε μία από τις επτά αμφίρροπες πολιτείες. Εκεί θα κριθεί εάν ο Τραμπ ή η Δημοκρατική υποψήφια Κάμαλα Χάρις θα εκλεγεί πρόεδρος.

Αυτοί οι ψηφοφόροι έχουν βομβαρδιστεί με τηλεφωνήματα από ρομπότ, με SMS, με επισκέψεις πολιτικών, διαφημιστικά πόστερ, φυλλάδια και μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς οι αντίπαλες εκστρατείες προσπαθούν να επηρεάσουν το μικρό κομμάτι του εκλογικού σώματος που μπορεί να αλλάξει το αποτέλεσμα των εκλογών.

Από τις 22 Ιουλίου έως τις 8 Οκτωβρίου, 1 δισεκατομμύριο δολάρια από τα πλέον των 1,3 δισ. δολαρίων των προεδρικών διαφημιστικών δαπανών ήταν στις αμφίρροπες πολιτείες, σύμφωνα με το AdImpact, το οποίο παρακολουθεί την πολιτική διαφήμιση.

Περίπου 279 εκ. δολάρια ξοδεύτηκαν μόνο στην Πενσιλβάνια, ακολουθούμενα από περισσότερα από 200 εκ. δολάρια στο Μίσιγκαν.

Περίπου 300 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της κας Μπρόουερ, στα περίχωρα του Ντιτρόιτ, ο 50χρονος αρχιτέκτονας Τόμας Μίλερ, ο οποίος υποστηρίζει την Αντιπρόεδρο Χάρις, έχει παρόμοια αντίρρηση για τις πολιτικές διαφημίσεις στο YouTube.

«Κάθε διαφήμιση πριν από κάθε βίντεο που βλέπω είναι είτε με τον (πρώην πρόεδρο) Ομπάμα είτε με την Κάμαλα», είπε ο κ. Μίλερ. «Ομως εάν βάλω να δω οτιδήποτε με πυροβόλα όπλα ή μαχαίρια ή άλλο σχετικό… τείνουν να έχουν τον Τραμπ, οι διαφημίσεις του Τραμπ ρίχνονται εκεί», πρόσθεσε.

Προνόμια

Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένα οφέλη του να ψηφίζεις σε πολιτεία που είναι πεδίο πολιτικής μάχης.

Κατά τη διάρκεια των εκλογών του 2020, σχεδόν το 75% των προεκλογικών επισκέψεων από τους υποψηφίους των μεγάλων κομμάτων πραγματοποιήθηκε σε μόλις έξι πολιτείες, σύμφωνα με την FairVote, μια μη κομματική οργάνωση που επιζητεί ένα πιο αντιπροσωπευτικό σύστημα.

Πολλοί ντόπιοι λατρεύουν τη συγκίνηση να σηκώσουν ένα πλακάτ, να φορέσουν ένα μπλουζάκι με σλόγκαν, κόκκινο ή μπλε καπέλο και να δουν τον υποψήφιο τους προσωπικά στην πολιτεία τους.

«Η ψήφος μας έχει σημασία εδώ», είπε η Λιν Κλαρκ, 35 ετών, ιδιοκτήτρια διαφημιστικής επιχείρησης στο Γκρίνσμπορο της Βόρειας Καρολίνας. «Είναι ένα είδος πηγής υπερηφάνειας».

Ο Νίκολας Ναπόλιο, επίκουρος καθηγητής πολιτικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Riverside, είπε ότι η έρευνα δείχνει ότι υπάρχει και οικονομικό όφελος: «Οι επαρχίες και οι περιφέρειες του Κογκρέσου που βρίσκονται σε πολιτείες που είναι κρίσιμες για εκλογές… τείνουν να λαμβάνουν λίγο περισσότερη ομοσπονδιακή χρηματοδότηση», είπε.

Το 2020, η συμμετοχή ήταν υψηλότερη στις αμφίρροπες πολιτείες απ’ ό,τι σε ολόκληρη τη χώρα: Στις 13 πολιτείες που προσδιορίστηκαν ως πεδία μάχης εκείνο το έτος από το Ballotpedia, η συμμετοχή ήταν κατά μέσο όρο λίγο πάνω από 65% σε σύγκριση με περίπου 61% στις ΗΠΑ συνολικά. Οι μισές από τις 10 πολιτείες με τη μεγαλύτερη συμμετοχή ήταν μεταξύ των κρίσιμων για το αποτέλεσμα, που δεν βασίζεται στο εθνικό ποσοστό κάθε υποψηφίου αλλά στον αριθμό των εκλεκτόρων που αθροίζει από όλες τις πολιτείες κάθε υποψήφιος.

Για τον κ. Μίλερ στο Μίσιγκαν, η επιθυμία να επιστρέψει η ζωή σε κανονικούς ρυθμούς μετά τις 5 Νοεμβρίου φαίνεται να ενώνει τους ανθρώπους στην πολιτεία του, ακόμα κι αν η πολιτική τους διχάζει: «Την ώρα του φαγητού θα ακούσετε κουβέντες όπως: “Ανυπομονώ να τελειώσουν αυτές οι εκλογές, ώστε να μη χρειάζεται να βλέπουμε όλες αυτές τις διαφημίσεις”, και μετά κοιταζόμαστε όλοι μεταξύ μας και χαμογελάμε».

Πηγή: Reuters

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT