Μη ασιατικής καταγωγής οι «ύποπτοι» επιβάτες του μοιραίου Boeing

Μη ασιατικής καταγωγής οι «ύποπτοι» επιβάτες του μοιραίου Boeing

3' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Λεπτομέρειες γύρω από την ταυτότητα των δύο επιβατών που ταξίδεψαν κάνοντας χρήση των πλαστών διαβατηρίων, ενός Αυστριακού και ενός Ιταλού που σύμφωνα με πληροφορίες είχαν κλαπεί στην Ταϊλάνδη το 2012 και το 2013 αντίστοιχα, ήρθαν στη δημοσιότητα. Οπως ανακοίνωσε η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Μαλαισίας, οι δύο επιβάτες δεν ήταν ασιατικής καταγωγής.

Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία της ηλεκτρονικής κράτησης, ο καθένας από τους δύο αυτούς επιβάτες αγόρασε την περασμένη Πέμπτη από ένα απλό εισιτήριο χωρίς επιστροφή από ταξιδιωτικό γραφείο εμπορικού κέντρου στο θέρετρο Πατάγια. Και οι δύο σκόπευαν να μεταβούν από το Πεκίνο στο Άμστερνταμ πριν καταλήξουν σε διαφορετικές πόλεις, όπως η Φρανκφούρτη και η Κοπεγχάγη.

Μάλιστα όπως δήλωσε ανώτερος αμερικανός αξιωματούχος οι ταϊλανδέζικες Αρχές ερευνούν ολόκληρο κύκλωμα πλαστών διαβατηρίων στο Πουκέτ όπου είχαν κλαπεί τα δύο διαβατήρια.

Παρόλα αυτά προτεραιότητά τους είναι, όπως τόνισαν, η αναγνώριση των δύο επιβατών. Και πράγματι, όπως ανακοίνωσε η αστυνομία, οι Αρχές της Μαλαισίας αναγνώρισαν τον έναν από τους δύο επιβάτες του αγνοούμενου αεροπλάνου της εταιρείας Malaysian Airlines που είχαν χρησιμοποιήσει κλεμμένα διαβατήρια, ανακοίνωσε σήμερα η αστυνομία.

Ο ύποπτος αναγνωρίσθηκε με τη βοήθεια μιας διεθνούς υπηρεσίας πληροφοριών, δήλωσε ένας αξιωματικός στο αρχηγείο της αστυνομίας στην Κουάλα Λουμπούρ, ο οποίος ζήτησε να μην κατονομαστεί. Δεν έκανε γνωστές άλλες λεπτομέρειες.

«Μπορώ να επιβεβαιώσω ότι δεν είναι από τη Μαλαισία, αλλά δεν μπορώ ακόμη να αποκαλύψω από ποια χώρα είναι», δήλωσε ο επιθεωρητής της μαλαισιανής αστυνομίας Χάλιντ Αμπού Μπάκαρ.

«Ο άνδρας αυτός δεν είναι από το Σιντζιάνγκ της Κίνας», πρόσθεσε αναφερόμενος στην αυτόνομη κινεζική περιφέρεια στην οποία κατοικεί η εθνοτική μειονότητα των Ουιγούρων.

Περισσότερες από 48 ώρες έχουν περάσει από την εξαφάνιση του αεροσκάφους των Μαλαισιανών αερογραμμών και τα σενάρια γύρω από την τύχη του ολοένα και πληθαίνουν. Το Boeing με τελικό προορισμό το Πεκίνο δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου ενώ όπως ανέφεραν οι αρχές της Μαλαισίας, εξετάζεται το ενδεχόμενο το αεροπλάνο να είχε κάνει αναστροφή για την Κουάλα Λουμπούρ πριν χαθεί από τα ραντάρ.

Παρά τις εντατικές έρευνες από αέρος και θαλάσσης κατά μήκος της πορείας που είχε χαράξει το μοιραίο Boeing δεν έχει βρεθεί κανένα ίχνος από συντρίμμια.

Νωρίτερα, τα σωστικά συνεργεία του Βιετνάμ που μετέβησαν σε θαλάσσια περιοχή κοντά στις ακτές της χώρας για να ελέγξουν ένα "κίτρινο αντικείμενο" που επέπλεε εκεί, ανακοίνωσαν ότι δεν πρόκειται για σωστική λέμβο από το μαλαισιανό αεροσκάφος που αγνοείται με 239 επιβαίνοντες.

Ο υφυπουργός Μεταφορών και αντιπρόεδρος της κρατικής επιτροπής διάσωσης, ο Παμ Κούι Τιέ, είχε δηλώσει στο Ρόιτερς ότι ένα βιετναμέζικο αεροσκάφος εντόπισε νωρίς σήμερα το πρωί το αντικείμενο, αλλά δεν κατάφερε να πλησιάσει αρκετά ώστε να διαπιστώσει περί τίνος πρόκειται.

Στη συνέχεια, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του Βιετνάμ ανακοίνωσε στην ιστοσελίδα της ότι διεξάγεται επιχείρηση έρευνας στην περιοχή που βρίσκεται περίπου 140 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του νησιού Θο Τσου, σχεδόν 200 χιλιόμετρα από τις ακτές του νότιου Βιετνάμ.

Εξάλλου, όπως προέκυψε έπειτα από έρευνα των Αρχών, οι δύο επιβάτες με τα κλεμμένα διαβατήρια, ενός Αυστριακού ονόματι Κρίστιαν Κοζελ και ενός Ιταλού με το όνομα Λουίτζι Μαράλντι, είχαν αγοράσει μαζί τα εισιτήρια από ταξιδιωτικό πρακτορείο στην Πατάγια της Ταϊλάνδης και είχαν σκοπό να μεταβούν από το Πεκίνο στην Ευρώπη, γεγονός που σημαίνει ότι δεν χρειαζόταν να κάνουν αίτηση για κινεζική βίζα και να υποβληθούν σε περαιτέρω ελέγχους.

Η Interpol ανακοίνωσε ότι το κενό αυτό ασφαλείας ίσως δεν σχετίζεται με αυτό που μπορεί να συνέβη με το αεροσκάφος και τους 239 επιβαίνοντες. Μάλιστα εξετάζουν προσεκτικά όλα τα ενδεχόμενα και δεν απορρίπτουν το σενάριο καταστροφικής μηχανικής βλάβης, την πιθανότητα να έκανε λάθος χειρισμούς ο πιλότος ή και τα δύο.

Παρόλα αυτά, ο γενικός γραμματέας της Interpol, Ronald K. Noble κατέκρινε το κενό ασφαλείας λέγοντας «Μας ανησυχεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι κάποιος επιβάτης κατάφερε να επιβιβαστεί σε διεθνή πτήση κάνοντας χρήση ενός κλεμμένου διαβατηρίου που βρίσκεται στις βάσεις δεδομένων της Interpol».

Στο μεταξύ, συγκλονιστικές λεπτομέρειες γύρω από τη μοιραία πτήση έρχονται όσο περνάει η ώρα στη δημοσιότητα. Πιλότος ενός αεροσκάφους τύπου Μπόινγκ 777 ανέφερε στην αγγλική εφημερίδα «New Straits Times» που εκδίδεται στη Μαλαισία, ότι κατάφερε να επικοινωνήσει με το χαμένο αεροσκάφος λίγο μετά την απώλεια του στίγματός του.

Οπως δήλωσε ο ίδιος «καταφέραμε  να ανακτήσουμε επαφή με το αεροσκάφος των Malaysia Airlines περίπου στις 1.30 π.μ.και τους ρωτήσαμε αν έχουν μπει στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ. Η φωνή στην άλλη πλευρά ήταν ή του κυβερνήτη Zaharie Ahmad Shah, 53 ετών ή του Fariq Abdul Hamid, 27 ετών, αλλά είμαι σίγουρος ότι ήταν του συγκυβερνήτη. Υπήρχαν πολλές παρεμβολές, αλλά άκουσα μουρμουρητά. Αυτή ήταν η τελευταία φορά που τους ακούσαμε γιατί μετά χάσαμε επαφή».

Ο ίδιος αποκάλυψε ότι δεν ανησύχησε από ό,τι είχε ακούσει, ούτε μπορούσε να φανταστεί ότι κάτι πήγαινε στραβά, καθώς είναι συνηθισμένο να διακόπτεται η επικοινωνία με κάποιο άλλο αεροσκάφος.

«Αν το αεροπλάνο είχε πρόβλημα, θα είχαμε ακούσει την κλήση εκτάκτου κινδύνου. Αλλά είμαι σίγουρος ότι ούτε εγώ, ούτε κανείς άλλος άκουσε κάτι τέτοιο».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT