ΚΟΥΑΛΑ ΛΟΥΜΠΟΥΡ. «Εντάξει και καληνύχτα». Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια του κυβερνήτη της πτήσης της Malaysia Airlines ΜΗ 370, που αγνοείται από τα ξημερώματα του περασμένου Σαββάτου (τοπική ώρα). Χωρίς ουσιαστική πρόοδο συνεχίστηκαν χθες οι από αέρος και θαλάσσης έρευνες, χωρίς ωστόσο να εντοπιστεί το παραμικρό.
Χθες ο πρέσβης της Μαλαισίας στην Κίνα, Ισκαντάρ Σαρουντίν, επισκέφθηκε το ξενοδοχείο όπου φιλοξενούνται οι συγγενείς των αγνοουμένων επιβατών και τους ενημέρωσε για τα τελευταία λόγια του κυβερνήτη της πτήσης τη στιγμή που το αεροπλάνο-φάντασμα περνούσε από τον εναέριο χώρο της Μαλαισίας σε αυτόν του Βιετνάμ. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας της Σιγκαπούρης Straits Times, ο Μαλαισιανός διπλωματικός προσπάθησε να υπερασπιστεί τη φήμη των χειριστών του Boeing 777-200ER από το περιεχόμενο ρεπορτάζ αυστραλιανού καναλιού, σύμφωνα με το οποίο ο συγκυβερνήτης του μοιραίου αεροσκάφους, Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ, παραβίασε τους κανόνες πτητικής ασφάλειας το 2011 επιτρέποντας σε δύο νεαρές γυναίκες από τη Νότια Αφρική να μπουν στο πιλοτήριο κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Επίσης, σύμφωνα με πιο πρόσφατες ανακοινώσεις της πολεμικής αεροπορίας της Μαλαισίας, το αγνοούμενο αεροσκάφος εντοπίστηκε όχι εκεί όπου είχε ανακοινωθεί προχθές, στα Στενά της Μάλακα, αλλά εντοπίστηκε να πετάει νότια του νησιού Πουκέτ εκατοντάδες χιλιόμετρα από το τελευταίο του στίγμα. Στην ανακοίνωση αυτή προχώρησε ο επικεφαλής της πολεμικής αεροπορίας της ασιατικής χώρας, πτέραρχος Ροντζάλι Ντάουντ. Ειδικότερα, ο Μαλαισιανός στρατιωτικός δήλωσε ότι «κάποιο» μη αναγνωρισμένο αεροσκάφος εντοπίστηκε από τα στρατιωτικά ραντάρ 320 χλμ. βορειοδυτικά του νησιού Πενάγκ, ανοικτά της δυτικής ακτής της Μαλαισίας. Δεν έχει επιβεβαιωθεί πως πρόκειται για το εξαφανισμένο αεροσκάφος, αλλά οι Αρχές της χώρας βρίσκονται σε συνεννόηση με διεθνείς οργανισμούς της πολεμικής και πολιτικής αεροπορίας προκειμένου να εξακριβωθεί ποιο ήταν το πτητικό μέσο. Τόσο η Ινδονησία όσο και η Ταϊλάνδη επισήμαναν ότι τα στρατιωτικά τους ραντάρ δεν κατέγραψαν κάποιο ασυνήθιστο αεροσκάφος στον εναέριο χώρο. Χωρίς ακόμη να έχει εντοπιστεί το παραμικρό στοιχείο και με όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά, οι έρευνες συνεχίζονται από αέρος και θαλάσσης τόσο γύρω από το τελευταίο στίγμα του αεροπλάνου στον Κόλπο της Ταϊλάνδης, όσο και στα Στενά της Μάλακα και στη Θάλασσα Ανταμάν.
Συνολικά, η έρευνα συνεχίζεται σε μια περιοχή 93.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων, έκταση ίση σε έκταση με την Ουγγαρία. Στην προσπάθεια συμμετέχουν δώδεκα κράτη με 42 σκάφη και 93 αεροπλάνα.
Την Τρίτη η Κίνα ζήτησε την ενεργοποίηση της Χάρτας για το Διάστημα και τις Φυσικές Καταστροφές, που προβλέπει την παροχή βοήθειας από 15 διαστημικές υπηρεσίες με την παροχή όλων των φωτογραφιών που λαμβάνουν από τους δορυφόρους τους από τη συγκεκριμένη περιοχή. Πρόκειται για την πρώτη φορά που ενεργοποιείται το σύστημα στην περίπτωση αεροπορικού δυστυχήματος.