Η κρίση άλλαξε τη νυχτερινή ζωή της Μαδρίτης

Η κρίση άλλαξε τη νυχτερινή ζωή της Μαδρίτης

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΜΑΔΡΙΤΗ. Η ισπανική πρωτεύουσα ήταν ανέκαθεν διάσημη για τη νυχτερινή της ζωή. Οι κάτοικοι, όμως, αναφέρουν ότι τον τελευταίο καιρό, εξαιτίας της ύφεσης, της ανεργίας και του αυξημένου ΦΠΑ, οι συνήθειές τους έχουν μεταβληθεί ριζικά.

«Κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει τις επιπτώσεις της κρίσης. Επηρεάζει ολόκληρη τη χώρα, ενώ τα μπαρ και τα νυχτερινά κέντρα της Μαδρίτης δεν εξαιρούνται από το φαινόμενο αυτό», λέει ο Ντάνι Μαρίν, συνιδιοκτήτης του μπαρ «Κοστέλο» στο κέντρο της Μαδρίτης.

Μικρότερος τζίρος

Παρότι το υπόγειο μπαρ ήταν ασφυκτικά γεμάτο την περασμένη Παρασκευή, ο Μαρίν υπογραμμίζει ότι ο τζίρος του έχει μειωθεί δραστικά. «Η κατανάλωση ποτών έχει συρρικνωθεί. Κάποιες ημέρες, το μπαρ γεμίζει κεφάτο κόσμο, όπως ακριβώς πριν από έξι χρόνια, αλλά τα κέρδη έχουν μειωθεί στο ήμισυ», συμπληρώνει ο Μαρίν.

Μετά τον θάνατο του δικτάτορα Φρανσίσκο Φράνκο, το 1975, η ισπανική πρωτεύουσα αγκάλιασε την ελευθερία της με μια πραγματική έκρηξη δημιουργικότητας. Θέατρα, μουσικές σκηνές και νυχτερινά κέντρα συνέθεσαν φαινόμενο, που ονομάστηκε «Μοβίδα Μαδριλένα» (μαδριλένικη σκηνή, σε ελεύθερη μετάφραση). Οι καιροί, όμως, άλλαξαν. Η ανεργία εκτινάχθηκε στο 24%, ενώ η κυβέρνηση αύξησε τον ΦΠΑ από 8% σε 24%. Με περισσότερους από 75.000 εργαζομένους στον τομέα της εστίασης και διασκέδασης, όμως, τα θέατρα και τα νυχτερινά κέντρα παίζουν κρίσιμο ρόλο στην τοπική οικονομία. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών, ο ετήσιος κύκλος εργασιών τους ανέρχεται σε 7,5 δισ. ευρώ.

«Η Πέμπτη ήταν σαν μία ημέρα του Σαββατοκύριακου, με τα μπαρ να είναι γεμάτα. Τώρα είναι άλλη μια ημέρα της εβδομάδας. Αυτή είναι η πιο εντυπωσιακή αλλαγή που διαπιστώνουμε», λέει ο Μαρίν.

Η δημαρχία της Μαδρίτης, από τη μεριά της, ισχυρίζεται πως καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να στηρίξει τα εστιατόρια και τα μπαρ, που αποτελούν δύο από τα σημαντικότερα τουριστικά θέλγητρα της πρωτεύουσας. Οι ιδιοκτήτες νυχτερινών κέντρων, αντιμέτωποι με μειωμένη πελατεία, προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα.

Αύξηση δραστηριοτήτων

«Επιλέγουμε την “επανεφεύρεση”. Υιοθετούμε νέα μέσα και συνήθειες. Παλιότερα είχαμε τρεις συναυλίες ζωντανής μουσικής την εβδομάδα. Τώρα έχουμε πέντε συναυλίες, δύο παρουσιάσεις βιβλίων και ένα μονόπρακτο. Αυξήσαμε τις δραστηριότητες, για να προσελκύσουμε περισσότερους πελάτες», σημειώνει ο Χερμάν Χιουζ, διευθυντής του καφέ «Λα Πάλμα», με ιστορία 20 ετών στο κέντρο της Μαδρίτης.

Υστερα από έξι πολύ δύσκολα χρόνια, τα πρόσφατα στοιχεία δείχνουν μικρή ανάκαμψη της αγοραστικής δύναμης των Ισπανών. Καθώς η οικονομία της χώρας αναθερμαίνεται σταδιακά, οι ιδιοκτήτες μπαρ και κέντρων διασκέδασης ελπίζουν ότι η τάση αυτή θα εξαπλωθεί και στη μαδριλένικη νυχτερινή ζωή.

«Η Μαδρίτη άλλαξε πολύ μετά τα χρόνια της Μοβίδα. Εμείς, όμως, συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε. Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι, όπως όλα τα πράγματα στη ζωή, έτσι και η κατάσταση αυτή θα αλλάξει και θα βελτιωθεί», λέει ο Χιουζ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT